Wednesday 26 June 2019

Kenapa Pantang Gula & Garam Semasa Kuruskan Badan

Kenapa Pantang Gula & Garam Semasa Kuruskan Badan

Untuk kuruskan badan, anda perlu juga ada ilmu 'kurus' untuk menjayakan program kurus anda. Apabila anda berazam nak kuruskan badan macam-macam pekara yang perlu anda istikomah lakukan. Sebagai contoh menjaga portion diet yang sihat, kekal aktif dengan melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh, dan lain-lain. Tahukah anda untuk kuruskan badan, anda juga kena berpantang gula dan garam. 

Kenapa gula dan garam perlu pantang untuk kuruskan badan?



Pantang Gula

Sebeluh kita pergi lebih jauh. Kita harus tahu bahawa salah satu bahan yang ada dalam badan kita ialah gula atau glucose. Sumber gula #glucose ini diperoleh dari sumber karbohidrat yang kita makan contohnya nasi, mee, bijirin, roti, biskus, air minuman, buah-buahan yang mana ia mengandungi sumber gula. Sumber Gula 'glucose' ini digunakan sebagai bahan bakar untuk pembentukan tenaga. Namun ia akan menjadi sumber lemak jika gula terlalu banyak dalam badan.



Jika anda ingin kuruskan badan sememangnya anda perlu jaga dan kawal pengambilan sumber karbohitrat yang berlebihan. Tambah-tambah lagi jika anda seseorang yang jarang bersenam, suka makan nasi tambah 2-3 pinggan, gemarkan minuman manis dan manisan serta roti, keropok, kerepek, kentang, juga biskut yang dimakan sewenang-wenangnya. Tentunya program diet nak kuruskan badan akan rosak jika hobi makan makanan yang mengandungi 'Gula' , sebab gula yang berlebihan akan menjadi lemak dan akan tak nampak hasil walaupun beria-ia akan cuba tak makan 'nasi' padahal telah makan benda-benda karbohitrat lain secara tak sedar.


Pantang Garam

Kalau nak ambil garam yang sikit tu, boleh lah. Tapi kalau terlalu banyak garam, dia akan buat badan kita dehidrasi (badan kehilangan banyak air). Jika badan mula hilang banyak air, dan kita pulak tak minum ikut keperluan ditambah lagi kena minum extra sebab garam serap banyak air, sel badan kita akan mula tahan air supaya tak keluar dari badan. Bila air berkumpul dalam badan, secara tak langsung akan menambahkan berat badan anda dengan air.

Fenomena ini lebih dikenali dengan nama gemuk air. Sebab itu nanti senang nampak tangan dan kaki sedikit berisi, sebab air di tahan pada kawasan tersebut.

Jadi kalau nak kurus , eloklah anda kurangkan ambil garam

Masalah berat badan merupakan salah satu masalah yang biasa bagi rakyat Malaysia. Ramai yang telah cuba bersenam, jaga diet, tapi tah la tak menjadi juga. Erm kalau gemuk lama-lama pun tak best kan menyakitkan mata memandang, menyakitkan hati nak berfesyen, semua jadi rasa tak kena. 

Jadi secara alternatifnya, anda boleh cuba ambil ubat Kurus yang dapat membantu anda menurunkan berat dengan lebih efektif. 


Sememangnya anda tak boleh biarkan masalah berat badan berlarutan sebab ia boleh meingkatkan risiko penyakit seperti kencing manis, sakit jantung, tekanan darah tinggi dan pelbagai lagi masalah kesihatan yang lain.

Oleh itu, anda perlu mengubahnya. Ramai juga telah cuba pelbagai diet, namun adakalanya rasa penat/putus asa sebab lambat nampak hasill..ermmm.mungkin anda perlukan bantuan? Nah kat bawah ni saya senaraikan beberapa produk kurus yang boleh membantu anda kurus. Kebanyakan produk kurus ini adalah dari ramuan bahan semulajadi, insyallah selamat, boleh tertindak sebagai booster untuk turunkan berat.

Jom lihat produk kurus yang boleh anda pilih


Bizzi Body berkesan menurunkan berat dengan pantas tanpa kesan sampingan.

Diperbuat 100% dari bahan semulajadi, tanpa bahan bahaya anda akan terasa kesannya dengan rasa GREEN TEA..Insyallah, anda dapat menurunkan berat badan kerana produk ini akan meningkatkan kadar metabolisme anda yang akan membolehkan sel-sel lemak anda di keluarkan secara cepat dan efektif hanya dalam masa 15 hari



1 jar rm85 sm/ rm90 ss

Tahan untuk 15 HARI

2 jar rm165 sm/ rm170 ss

Tahan untuk 30 HARI

FREE GUIDELINE + FREE BEST MEAL PLAN


-----------------------------------------------------


SAFE FIT


Safe fit merupakan produk kurus berasaskan 100% bahan semulajadi. 

SafeFit boleh membantu anda menurukan berat badan, boleh kurus tanpa perlu diet ketat
dan yang penting banyakkan minum air masak bagi mendapatkan badan yang ideal.





~Menurunkan berat badan
~Mengecilkan perut
~Membakar/menghancurkan lemak
~Mengurangi nafsu makan
~Melawaskan buang air besar(tanpa cirit birit)
~Merangsang metabolisme
~Mengencangkan otot perut

1 kotak rm68 sm/ rm72 ss

Tahan untuk 30 HARI

2 kotak rm128 sm/ rm132 ss

Tahan untuk 60 HARI

FREE GUIDELINE + FREE BEST MEAL PLAN

-----------------------------------------------------------------------------

SCROLL FIT

Scroll fit satu-satunya produk yang diciptakan utk menyah lelemaks yang tidak kita inginkan. Mudah sangat nak guna scroll fit, hanya golek-golekkan lemak pada bahagian-bahagian yang berlemak macam perut, peha, bawah lengan, golek-golek pada bahagian tu, 3 ke 5 kali sehari, dan ukur lah inchloss nya. Pasti ada perubahan yang akan anda nampak bila konsisten guna scroll fit. Nak maintain inchloss, anda boleh konsisten je guna scroll fit dan golek-golek roll kat tempat-tempat berlemak tu. Scroll fit best, kecil comel je, boleh bawa ke mana-mana, boleh golek kat kulit lemak sekerapnya dan pastinya hasil superb. 







1- rm35 sm/ rm39 ss
2 - rm65 sm/ rm70 ss

Tahan 30 ke 60 hari
depend pada penggunaan individual
FREE GUIDELINE + FREE BEST MEAL PLAN

-------------------------------------------------------------


JAMU SURUT AYU

Kelebihan Jamu Surut Ayu
Jamu Surut Ayu merupakan jamu terbaik dari INDONESIA. diperkaya dengan 100% Herba semula jadi untuk Menurunkan Berat badan, ia boleh menggalakkan metabolisme dan meningkatkan tenaga, Membantu tubuh membakar lemak cepat dan menghapuskan pemendapan lemak. Tidak perlu banyak senaman dan diet


~Menurunkan berat badan
~Mengecilkan perut
~Membakar/menghancurkan lemak
~Mengurangi nafsu makan
~Melawaskan buang air besar(tanpa cirit birit)
~Merangsang metabolisme
~Mengencangkan otot perut

1 kotak rm28 sm/ rm32 ss

Tahan untuk 15 HARI

2 kotak rm48 sm/ rm52 ss

Tahan untuk 30 HARI

FREE GUIDELINE + FREE BEST MEAL PLAN

------------------------------------------------------------------------------


Chia seed fROM maxico (50g)

Kelebihan Chia seed

 100% berasaskan bahan semulajadi tanpa kimia.
✔Meningkatkan Tenaga
✔ Membakar Lemak



✔ Mengurangkan Berat Badan dan mengenyangkan

✔ Membersih & Penyahtoksin
✔ Meningkatkan Sistem Imun
✔ Menyihatkan & Melancarkan Sistem Pencernaan dan Penghadaman


~Boleh diamalkan oleh kanak-kanak,orang dewasa,wanita hamil,wanita menyusu..
~Sangat disarankan untuk diambil bersama diet harian..
~boleh direndam dalam air,ditabur dlm nasi,sup,yogurt dll..


1 botol rm18 sm/ rm22 ss

2 botol rm28 sm/ rm32 ss

Tahan untuk 15-30 HARI 

depend pada penggunaan individual
FREE KONSULTATION/FREE BEST MEAL PLAN

------------------------------------------------------------------------------------


MAGIC SLIM WHITE


Magic Slim White ialah produk 2in1 yang boleh kurus dan putihkan kulit secara selamat, berkesan untuk anda amalkan. Kandungan utama MAGIC SLIM WHITE ialah

Nutroxsun, Raspberry ketone, Vitamin C dan Stevia. Dengan rasa berry, masam-masam manis ianya sedap dikunyah begitu sahaja. Magic slim white mengandungi 60 biji hanya amalkan 2 biji sehari anda boleh kurus sebab selera makan automatik kurang sebab makan sikit pun dah boleh kenyang, badan tetap cergas tak mudah letih, mendapat kesan penurunan seawal 7 hari




1 botol rm30 sm/ rm35 ss
2 botol rm55 sm/ rm60 ss


FREE KONSULTATION/FREE BEST MEAL PLAN


------------------------------------------------------------------------------

MINUMAN KOPI HIJAU


KOPI hijau: Kopi hijau atau Green coffee menjadi produk viral oleh individual yang ingin mengurangi lemak berlebih dalam tubuh. Populariti kopi hijau meluas sejak di tayangkan oleh salah satu program kesihatan paling terkenal di dunia, The Dr. OZ Show. Kopi hijau terbukti mampu membantu menurunkan berat badan, mengawal selera makan, melambatkan pembentukan lemak baru dan menyihatkan tubuh badan pada pengamalnya.


Ada pelbagai produk dan jenama yang telah dikeluarkan dari kopi hijau antaranya ialah




KLUBNA yang digandingan dengan LAleh


Klubna merupakan minuman berasaskan kopi hijau, campuran dengan beras perang dan pelbagai lagi berfungsi untuk memberi kekenyangkan berpanjangan. Hasil gandingan dengan laleh, mampu memberi kesan booster 3 kali ganda untuk bantu penurunan berat badan.

untuk lebih detail tentang klubna laleh CLICK SINI




1 set rm88 sm/ rm93 ss
Tahan untuk 15 HARI (KLUBNA + LALEH)

2 set rm168sm/ rm173ss
Tahan untuk 30 HARI (KLUBNA + LALEH)
FREE KONSULTATION + FREE BEST MEAL PLAN

----------------------------------------------------------------

HANNIS GREEN COFFEE





HANNIS GREEN COFFEE yang mempunyai kandungan kopi hijau yang tinggi bagi membantu anda kurus, menurunkan berat badan secara semulajadi tanpa perlu berdiet ketat. Hanya dengan amalkan minuman ini secara rutin. Pasti anda akan terkejut dengan hasil ajaib minuman ini. Ianya mengandungi 15 sachet/ 1hari 1 sachet



1- Rm30 sm/ Rm32 ss
Tahan 15 hari

2- Rm55 sm/Rm60 ss
Tahan 30 hari

FREE GUIDELINE + FREE BEST MEAL PLAN

----------------------------------------------------------


ALANA GREEN COFFEE

ALANA GREEN COFFEE yang mempunyai kandungan kopi hijau yang tinggi bagi membantu anda kurus, menurunkan berat badan secara semulajadi tanpa perlu berdiet ketat. Hanya dengan amalkan minuman ini secara rutin. Pasti anda akan terkejut dengan hasil ajaib minuman ini. Ianya mengandungi 15 sachet/ 1 hari 1 sachet



1- Rm35 sm/ Rm40 ss

Tahan 15 hari

2- Rm60 sm/Rm65 ss
Tahan 30 hari

FREE GUIDELINE + FREE BEST MEAL PLAN

----------------------------------------


SYMA WHITE COFFEE


Syma White Coffee adalah minuman campuran kopi arabica untuk kurus dan cantik dari produk keluaran SymaBeauty Skincare. Minuman campuran ini sesuai bagi mereka yang sukakan rasa kopi putih yang lazat dan hangat. Dan bagi mereka yang mahukan kurus dan gebu dalam satu masa. Pasti anda akan terkejut dengan hasil ajaib minuman ini. Ianya mengandungi 15 sachet/ 1hari 1 sachet



1- Rm28 sm/ Rm32 ss
Tahan 15 hari

2- Rm50 sm/Rm55 ss
Tahan 30 hari

FREE GUIDELINE + FREE BEST MEAL PLAN

----------------------------------------------------------


Walau apa pun pilihan produk kurus yang anda cuba, jangan tanya akak, sebab akak pun tak tau mana yang ok...hampa goggle search la sendiri testimoni @ cuba je lah mana2 produk kurus/ ubat kurus ne. Kalau uolss  nak cuba, uolss boleh inform dan pm/Whatsapp seterusnya terus order.

uolss boleh cuba sendiri Ubat Kurus mana yang anda berminat ^__^ dan rasa nak cuba. Apa-apa pun perlulah anda konsisten dan jaga makan dan minum untuk membuahkan hasil kurus yang diidamkan



 ~ ::: THANK YOU FOR SHOPPING WITH US!! ::: ~ 

No comments:

Post a Comment