Friday 1 November 2019

VAsia Fiber Drink: Detox, Atasi Sembelit dan Masalah Berat Badan

VAsia Fiber Drink: Detox, Atasi Sembelit dan Masalah Berat Badan


Detox adalah penyahtoksik badan iaitu proses membersihkan dan menyingkirkan toksik dalam badan manusia. Detox boleh berlaku secara semulajadi melalui proses pembuangan air besar dan perpeluhan. Sering kali, orang mengadu mengalami masalah sembelit, kebanyakan puncanya adalah dari pemakanan yang tidak seimban. Pada zaman moden ini meninggalkan lebih banyak kesan negatif kepada sistem badan dan LONGGOKAN TOKSIN banyak terkumpul dalam tubuh badan kita. 



Dr. Bernard Jensen, Pd.D telah menekankan kepentingan usus yang sihat. Menurut beliau, "Setiap tisu dibekalkan dengan darah yang dibekalkan dari sistem usus. Apabila usus kita kotor, darah juga akan kotor. Oleh itu sistem usus mesti dipulihkan sebelum pemulihan bahagian badan yang lain boleh dilakukan. 



Lantaran itu, amalan menyahtoksik kotoran  dalam badan penting untuk memastikan sistem badan dapat berfungsi dengan baik. Usus dan hati adalah organ manusia yang terlibat semasa proses detox. Segala penyerapan nutrient kita berlaku di usus  dan bukannya di perut. Tugas perut hanyalah untuk digest makanan supaya jadi lumat. Segala vitamin dan mineral yang kita ambil,  akan diserap melalui usus kecil dan dibawa ke salur darah kita. 



Tapi, bagaimana pula jika tidak pernah menyahtoksikan atau detox tubuh badan kita? Segala kekotoran akan melekat pada usus kecil, jika kita tidak membersihkan usus kita, usus akan menjadi kotor dan toksik.  Toxin atau toksik adalah bahan buangan beracun dan kekotoran yang boleh membahayakan sistem tubuh badan manusia.

Tanda-tanda anda perlu Detox

Adakah anda mengalami masalah-masalah ini. Jom kita check antara masalah-masalah yang sering di alami akibat pengumpulan toksin yang berlebihan seperti :

Sembelit
Sakit kepala
Letih dan tiada tenaga
Perut kembung dan bergas
Nafas berbau
Perut berlipat
Keinginan makan berlebihan
Kulit berminyak, berjerawat dan kusam.
Bahagian keliling mata, celah peha, bawah lengan menjadi gelap.
Selulit
Selalu sakit disebabkan daya imunisasi yang lemah
Peredarah darah yang lemah


Jika anda kerap mengalami simptom-simptom di atas, itu tandanya anda perlu menyahtoksikan/detox badan anda.

Bagaimana nak Detox?

1. Minum air kosong 

Kita semua tahu kuasa air. Kuasa air dapat melembutkan batu yang keras. Begitu juga kuasa air kepada sistem tubuh badan manusia. Minum air kosong yang banyak dapat membersihkan buah pinggang daripada segala toksin. Sbb tu, petua orang tua-tua, sejurus selepas bangun tidur pagi, minum segelas air putih. Disamping dapat menyegarkan badan, ia dapat membersihkan buah pinggang kita, mengurangkan sensasi lapar, mengembalikan hidrasi tubuh, meningkatkan metabolisme badan, dan memastikan organ berfungsi secara optimum

Bayangkanlah, kita cuma ada sepasang buah pinggang. 

Dengan hanya sepasang buah pinggang, memproses segala makanan yang kita makan, ditambahi pula dengan toksin yang kita perolehi daripada persekitaran, sudah cukup untuk membebankan buah pinggang kita. Adakah buah pinggang kita mampu tapis segala toksin dalam badan?.

Jika seseorang hanya minum sedikit air sahaja, buah pinggang akan berfungsi pada kadar yang kurang cekap dan ini menjejaskan fungsi hati yang berperanan menghasilkan metabolisme. Ini akan menyebabkan kadar pembakaran lemak badan berkurangan menyebabkan lemak semakin terkumpul di dalam tubuh. 

Oleh itu, minumlah lebih banyak air untuk mendapatkan banyak manfaat kesihatan dan kulit juga akan semakin baik. 

2. Berpuasa

Detox juga oleh dilakukan dengan berpuasa. Cara ini dapat membantu badan mejalankan proses membuang toksin secara alami. Ada juga yang menjalakan konsep intermitent fasting untuk proses detox


3. Sayuran/Buahan/Makanan organik

Lebihkan memakan sayur-sayuran kampung sepert ulam-ulaman dan buah-buahan sebagai agen detox secara semulajadi.


4. Bersenam secara kerap

Bersenam secara kerap akan meningkatkan kadar metabolisme tubuh yang seterusnya membantu pembakaran lemak. Ini bukan hanya akan memperbaiki perjalanan darah, malah juga membantu meningkatkan semangat anda. Bersenamlah secara kerap selama 30 minit, 3 hingga 5 kali seminggu untuk kebaikan maksimum kesihatan anda.

5. Bantuan supplemen detox 

V'ASIA Fiber DRINK dengan 2 perisa iaitu APPLE FIBER  atau pun ORANGE FIBER (15gm x 10 Sachets). Dihasilkan dengan rumusan Fiber Psyllium Husk, Vitamin C, dan Kolagen untuk

memiliki berat ideal dan mengekalkan kecantikan kulit. Dapat dilihat dan dirasai seawal 4-8 jam dimana lebihan lemak, lendir dan minyak akan disingkirkan dari badan🍏




KELEBIHAN & KHASIAT VASIA FIBER DRINK

✔ Disyorkan untuk LELAKI DAN WANITA yang mempunyai masalah berat badan, sering sembelit
✔ Merupakan campuran pati epal hijau/orange flavour dengan fiber Psyllium Husk, Kolagen dan Vitamin C
✔ Membantu mendapatkan berat ideal sambil mencantik dan menganjalkan kulit
✔ Membantu memberi rasa kenyang dan menyekat selera makan
✔ Menyingkirkan lebihan makanan yang tidak terhadam

Kandungan : Kiwi Juice Powder, Apple Juice Powder,Seena Leaf Powder, Psyllium Husk, Inulin, Goji Berry, Acai Berry, Vitamin, Garcinia Cambogia dan Collagen

🌈  CARA PENGAMBILAN Vasia FIBER Drink 🌈

1- Campurkan kandungan ke dalam suku cawan air suam, kacau sehingga larut dan tambahkan dengan air biasa atau sejuk

2- Minum dengan segera

3- Ambil 1 sachet setiap pada waktu malam sebelum tidur


Harga offer??

1 kotak ada 10 sachet (untuk 10hari)
RM35 sm/ rm40 ss

2 kotak (setiap kotak ada 10 sachet x 2 (untuk 20hari))
RM65 sm/ rm70 ss


#FREE KONSULTATION/
#FREE BEST MEAL PLAN
#FREE TIPS/GUIDE


Jom dapatkan  DENGAN SAYA  ^__^

100% Original




nak lihat produk kurus yang lain??


Click sini: PRODUK KURUS

JANGAN TAKUT UNTUK MENCUBA...

INSYALLAH BERKESAN, SEMOGA USAHA DAN NIAT ANDA SEMUA UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN DIPERMUDAHKAN




Jom order pengeposan ialah setiap ahad sampai khamis



Terima kasih kerana mengunjungi blog ini

No comments:

Post a Comment